ATO Başkanı Baran: ''Vize engeli lojistik sektörüne ivme kaybettiriyor''

Ankara Ticaret Odası (ATO) Yönetim Kurulu Başkanı Gürsel Baran, lojistik sektörünün gelişmesini engelleyen faktörler arasında vize engelinin öne çıktığını belirtti. Baran, “Vize engeli lojistik sektörüne ivme kaybettiriyor” dedi.

ATO Başkanı Baran: ''Vize engeli lojistik sektörüne ivme kaybettiriyor''
Yayınlanma:

ATO’nun 38 No’lu Nakliyeciler ve Lojistik Hizmetleri Meslek Komitesi ile Ulaştırma ve Lojistik Koordinasyonu Özel İhtisas Komisyonu işbirliğiyle düzenlenen “LOGTECH Lojistik ve Teknoloji Çalıştayı”, ATO Meclis Salonu’nda gerçekleşti.

ATO Başkanı Gürsel Baran, açılış konuşmasında, lojistik sektörünün gelişimine destek verilmesine rağmen önünde vize engeli gibi engellerin bulunduğunu vurguladı. Ülkemizin Gümrük Birliği üyesi olmasına rağmen, şoförlerin vize engeliyle karşılaştığını belirten Baran, bu durumun lojistik sektörünü olumsuz etkilediğini ifade etti. Baran, Türkiye'de binlerce lojistik firması ve yüzlerce ticari yük taşıyan kamyon bulunmasına rağmen, vize engeli nedeniyle sadece az bir kısmının yurtdışına çıkabildiğini dile getirdi ve bu sorunun çözülmesini temenni etti.

E-TİCARETİN YÜKSELİŞİ SEKTÖRÜN ÖNEMİNİ ARTIRIYOR

ATO Başkanı Gürsel Baran, küresel ekonomide ve uluslararası ticarette yaşanan değişimlerin lojistik sektörüne etki ettiğini belirterek, sektörün teknolojiyle entegrasyon sayesinde köklü bir dönüşüm geçirdiğini ifade etti. Baran, “Lojistik firmaları, tedarik zinciri yönetimindeki yenilikleri takip ederek küresel ticaretin gelişimine katkı sağlıyor” dedi. Otomasyon, yapay zekâ, robotlar, nesnelerin interneti ve blockchain gibi yeni teknolojilerin, lojistik süreçlerini daha verimli, şeffaf, sürdürülebilir ve düşük maliyetli hale getirdiğini söyledi. Baran, e-ticaretin yükselişiyle birlikte lojistik sektörünün daha da önem kazandığını belirtti.

Küresel Ekonomi İçin Hayati Öneme Sahip Lojistik Sektörü

Baran, malların üretimden tüketiciye kadar olan süreçte lojistik faaliyetlerin hayati önem taşıdığını vurgulayarak, lojistik süreçlerin verimli, güvenilir ve sürdürülebilir olmasının işletmelerin rekabet gücünü artırmak açısından kritik olduğunu dile getirdi. “Lojistik, küresel ekonominin can damarı olan kritik bir sektör” diyen Baran, lojistiğin diğer sektörlerin canlanması ve rekabet gücünün artması için de önemli bir misyona sahip olduğunu söyledi. Ayrıca, uluslararası rekabet açısından da lojistik sektörünün kilit bir konumda olduğunu belirtti.

TÜRKİYE LOJİSTİKTE 11’İNCİ SIRAYA YERLEŞTİ

Türkiye’nin coğrafi konumu dolayısıyla lojistik üssü olmaya aday bir ülke olduğunu ifade eden Baran, ülkenin Doğu Avrupa, Orta Asya, Ortadoğu ve Kuzey Afrika pazarlarına kolay erişim imkanıyla avantajlı bir konumda olduğunu belirtti. Türkiye'nin dünya lojistik pazarından yüzde 2,5 pay alarak dünya genelinde 11’inci sıraya yerleştiğini aktardı. Ayrıca, Türkiye’nin uluslararası ticaretteki yarışta coğrafi konumu ve üretim maliyeti avantajlarıyla rekabet edebilecek yenilikleri ve uygulamaları hayata geçirdiğini söyledi.

LOJİSTİKTE YENİLİKLER DEVAM EDİYOR

Baran, Ticaret Bakanlığı’nın ihracat artışını desteklemek ve kolaylaştırmak amacıyla yurt dışı lojistik dağıtım ağlarının kurulmasını desteklediğini belirtti. Bakanlığın desteklediği 6 lojistik projesinin en kısa zamanda faaliyete geçeceğini söyledi. Bu ağların, ihracatçıların uluslararası tedarik ve dağıtım zincirlerine daha hızlı ve rekabetçi fiyatlarla nüfuz etmelerini sağlayacağını ifade etti.

Kaynak:Bülten

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.