Dünya tuzdan vazgeçiyor, baharatı tercih ediyor

Türkiye, 2017 yılında 160 milyon dolarlık baharat ihracatı gerçekleştirirken, bunun yüzde 75’lik kısmı olan 120 milyon dolarlık büyük kısmını Egeli baharat ihracatçıları gerçekleştirdi.

Dünya tuzdan vazgeçiyor, baharatı tercih ediyor
Yayınlanma:
Güncelleme:

Türkiye, 2017 yılında 160 milyon dolarlık baharat ihracatı gerçekleştirirken, bunun yüzde 75’lik kısmı olan 120 milyon dolarlık büyük kısmını Egeli baharat ihracatçıları gerçekleştirdi.

Dünya genelinde tuzdan kaçış, baharatlara talebi artırıyor. Türkiye, 2017 yılında 160 milyon dolarlık baharat ihracatı gerçekleştirdi. Türkiye’nin baharat ihracatının yüzde 75’lik kısmı olan 120 milyon dolarlık büyük dilimini Egeli baharat ihracatçıları gerçekleştirdi.

Türkiye'nin baharat ihracatı 2018 yılının Ocak-Nisan döneminde ise yüzde 6’lık artışla 68 milyon dolardan, 72 milyon dolara çıktı. Türkiye, 2017 yılında 150 ülkeye 160 milyon dolarlık baharat ürünleri ihraç ederken, Avrupa ülkelerine bu ihracatın 70 milyon dolarlık kısmı gitti.

KEKİK VE BAHARAT ZİRVEDE YER ALDI

Baharat ihracatında kekik 57 milyon 339 bin dolarlık tutarla ilk sırada yer alırken, defne yaprağı ihracatı 36 milyon 103 bin dolarla ikinci oldu.

Türkiye, 15 milyon 658 bin dolarlık kimyon ihraç ederken, ada çayı ihracatı 6 milyon 729 bin dolar, biberiye ihracatı 4 milyon 193 bin dolar, anason ihracatı ise 3 milyon 997 bin dolar olarak kayıtlara geçti.

İtalya’da düzenlenen Avrupa Baharatçılar Birliğinin (ESA) 2018 yılı genel kurul toplantısına katılan Ege Mobilya Kağıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Nurettin Tarakçıoğlu, dünyanın baharat talebinin arttığını, baharat ihracatının artması için üretimin artması gerektiğini, bunun içinde üretimin desteklenmesi gereğinin altını çizdi. İHA

Kaynak:İHA

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.