1. HABERLER

  2. SPOR

  3. Eğitim kimlere emanet edilmeli?
Eğitim kimlere emanet edilmeli?

Eğitim kimlere emanet edilmeli?

Hayatta en hakiki mürşid olan ilim kimlere emanet edilmelidir Günümüz yaşam koşulları içerisinde sürdürülebilir sosyal ve ekonomik gelişmenin sağlanması,...

A+A-
Hayatta en hakiki mürşid olan ilim kimlere emanet edilmelidir Günümüz yaşam koşulları içerisinde sürdürülebilir sosyal ve ekonomik gelişmenin sağlanması, toplumun yaşam kalitesinin artması ve genç nüfusun değişen koşullara uyum sağlayarak ülkemizin küresel rekabette yerini alması için eğitim ve öğretim hayati önem taşımaktadır. Bu çerçevede eğitim sistemimizde gerçekleşecek köklü reform çalışmaları ile değişen ve dönüşen dünya şartlarını da göz önünde bulundurarak 21. yüzyılda aktif şekilde rol alacak yeni nesiller yetiştirme kararlılığı için dengeli adımlar atılmaktadır. Çağın gerektirdiği bilgi ve becerileri kazanmış, demokrasinin ve hukukun evrensel ilkeleri ile ortak millî ve manevi değerlerimizi özümsemiş bireylerin yetişmesine imkân sağlamak milli eğitim sistemimizin temel amacıdır. Bu çerçevede okul öncesi eğitimden başlayarak eğitim ve öğretimin her kademesinde bütün bireylerin nitelikli, araştırma ve geliştirme kabiliyeti ile iyiyi ve kötüyü ayıracak yeteneğe eriştiren, mantık ve mukayese tecrübesi aşılayan, algılama ve adaptasyonu artırarak analitik düşünceyi çoğaltan, yeniliklere yön verecek bir eğitim sistemi hedeflenmektedir. Milli eğitim stratejisi ile belirlenen hedefler doğrultusunda eğitim ve öğretimde kalite ile kurumsal kapasitenin güçlendirilmesi hedeflenmektedir. Eğitim ve öğretimde gerçekleşecek köklü reform çalışmaları ile sosyoloji, psikoloji, antropoloji, pedagoji vb. ilim alanlarında alanında uzmanlaşmış, sahip olduğu bilgi, deneyim ve tecrübeyi paylaşmaya hazır olan profesörlerden ve doçentlerden nazil olan yeni bir hizmet sahası oluşturulmalıdır. Taşrada il milli eğitim müdürlükleri, yurtdışı görevde eğitim ataşeliği ve eğitim müşavirliği kadroları profesör ve doçent olan alanında uzman akademik kadro ile işlevsellik kazandırılmalıdır. Böylelikle eğitimin kalitesine akademik düzeyde uygulanan stratejik plan ve programın artık sahada uygulayıcı olan akademisyenlerle birlikte zaman ve masraf kaybetmeksizin kısa süre içerisinde hedeflenen vizyona ulaşılması sağlanacaktır. Üniversite gençlerinin yetişmesine vesile olan akademik eğitim kadrosunun artık üniversiteye yetişecek okul öncesi, ilk, orta, lise öğrencilerinin eğitimini milli bir eğitim sistemi içerisinde hayata geçirerek bugünün küçükleri yarının büyükleri olacak gençleri ilke ve prensiplerle, çağdaş kurallar içerisinde, milli ve manevi değerlerle zenginleşen düşünce gücü ile yetiştirecektir. İl milli eğitim müdürlüğü görevine erişen profesör ve doçent düzeyindeki bir akademisyen il ve ilçelerde idari teşkilat yapılanmasında bağımsız olup bürokrasi ve siyasi referans uygulamalarının dahi geçerli olmadığı tamamen ilim ve irfan odaklı bir sistem inşa edilecek. Bu uygulama cehaleti ıslah edecek yeni periyodik uygulamaların merkezi olarak farklı bir strateji içermekle birlikte aynı zamanda eğitim ve milli sivil toplum hareketi koordinasyonunu da temin edecektir. Bu süreç içerisinde öğrenciye tüketen değil üreten toplum olma gayreti aşılanacaktır. Yeniliklere acık bir zihin algısı ile gençlerin bilgi, yetenek ve proje oluşturma kabiliyeti kazandırılma aşamasında tecrübeleri artırılarak çağın gerektiği şartlara uyum sağlayan ve çağın gerektiği şartlara yön verecek bir eğitim sistemi ile hayatta en hakiki mürşid ilimdir ilkesi içerisinde muasır bir medeniyet seviyesine erişilecektir.
Önceki ve Sonraki Haberler

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.