AVM'lerde ziyaretçi azaldı, ciro arttı

Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği ile Akademetre Research iş birliğiyle hazırlanan AVM Endeksi'nin şubat ayı sonuçları açıklandı.

AVM'lerde ziyaretçi azaldı, ciro arttı
Yayınlanma:

Her ay düzenli olarak yayınlanan verilere göre, şubat ayında ciro endeksi, geçen yılın aynı dönemiyle karşılaştırıldığında ve enflasyondan arındırılmamış olarak incelendiğinde %114,6 artarak 2,553 puana yükseldi. Yıllık enflasyon oranı %67,07 olarak belirlendiğinde, metrekare verimlilik endeksindeki artışın enflasyonun üzerinde olduğu gözlendi.

Metrekare verimlilik endeksi, Ocak 2024 ile karşılaştırıldığında ve enflasyondan arındırılmadan incelendiğinde %2 arttı. AVM'lerde kiralanabilir alan başına düşen cirolar, şubatta Türkiye genelinde 9,735 TL, İstanbul'da 11,704 TL, Anadolu'da ise 8,421 TL olarak gerçekleşti.

Kategori bazında ciro endeksi incelendiğinde, teknoloji kategorisinde %139,2'lik, diğer kategoride %118,7'lik, giyimde %109,5'lik, yiyecek içecek kategorisinde %99,9'luk, ayakkabı kategorisinde %96,5'lik ve hipermarket kategorisinde %71,9'luk bir artış yaşandı.

Kategori bazında ciro endeksi, bir önceki ay olan ocak ile karşılaştırıldığında, teknoloji kategorisinde %20,2, ayakkabı kategorisinde %2,9, diğer kategoride %2,1, hipermarket kategorisinde %0,7 artarken, giyimde %3,4 ve yiyecek içecek kategorisinde %3,9 oranında bir azalma yaşandı.

Şubatta ziyaret sayısı endeksi, geçen yılın aynı dönemine göre %11,39 artarak 88 puana yükseldi. Ancak, ziyaret sayısı endeksi ocak ayına göre %9,2 azaldı.

Kaynak:Haber Merkezi

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.