1. HABERLER

  2. YEREL HABERLER

  3. Hastaneler bölgesinin ilk kavşağı hızla yükseliyor
Hastaneler bölgesinin ilk kavşağı hızla yükseliyor

Hastaneler bölgesinin ilk kavşağı hızla yükseliyor

Ankara Büyükşehir Belediyesi, Bilkent’te yapımı devam eden ve çok sayıda hastaneyi bünyesinde bulunduran 3 bin 700 yataklı Şehir Hastanesine rahat ulaşım için hazırladığı yol projesi Teknokent Kavşağı çalışmalarına tam gaz devam ediyor.

A+A-

Ankara Büyükşehir Belediyesi, Bilkent Şehir Hastanesini kentin dört bir yanına bağlayacak ve 33 kilometre uzunluğunda bulvarlar, 29 köprülü kavşak, geçit ve 2 tünelden oluşan dev proje için çalışmalarını yoğun şekilde sürdürüyor. Projenin en büyük kavşağı olan ODTÜ Teknokent Kavşağı’ndan çalışmalara başlayan Büyükşehir Belediyesi, burada yapılacak köprünün fore kazık imalatlarına devam ediyor. ODTÜ Teknokent Kavşağı’nın 3 katlı olacağını ve 2 köprü ile 2 alt geçitten oluşacağını ifade eden Genel Sekreter Yardımcısı ve Fen İşleri Daire Başkanı Vedat Üçpınar, “Hastane kampüsü doğu bölgesinde ODTÜ Teknokent Kavşağı noktasında 2 adet köprü ve 2 adet alt geçit yer alacak. Bu kavşakta trafiğin rahatlatılmasını amaçlıyoruz. Yapılacak köprülü kavşak ile Eskişehir yolu üzerindeki Diyanet İşleri Başkanlığının Ahmet Hamdi Akseki Camii bölgesinden gelen araçların Bilkent istikametine ve Sağlık Kampüsü güneyinde açılacak ve Hacettepe Üniversitesi Beytepe Kampüsü kapısına kadar uzanan yeni bulvara kesintisiz olarak devam etmeleri sağlanacak” dedi.

Bu kapsamda yapımı devam eden Teknokent Kavşağı’nda fore kazık imalatlarının devam ettiğini ifade eden Üçpınar, “Sadece bu kavşak için toplamda 913 adet fore kazık imal etmeyi planlıyoruz. Bunlardan 700’ünün üzerindeki sayının imalatı tamamlandı. Bir yandan da betonarme imalatlarımızı sürdürüyoruz” açıklamasını yaptı.

Çalışmaları tüm hızıyla süren ve fore kazık imalatlarının tamamlanmasıyla birlikte daha hızlanacak olan köprülü kavşak imalatının yavaş yavaş ortaya çıkmaya başladığını kaydeden Üçpınar, şunları söyledi:

“Fore kazıkların ardından köprünün ayakları daha net ortaya çıkmış olacak. Şu anda ise iki kenar ayak ve üç orta ayak beton dökümünü tamamladık. Ayrıca bunlara ilave 3 ayrı ayağın temeli ve 3 ayrı kolonun donatısını da hazırladık. Köprü temel kazı çalışmalarımız, temel beton ve demir işleri de devam ediyor. Ayrıca alt yapı ve deplase çalışmalarının da tamamlanmasıyla birlikte inanılmaz bir ivme kazanarak, köprüyü tamamlamayı hedefliyoruz.”

ASKİ’den altyapı çalışmaları

Bir yandan yol çalışmaları tüm hızıyla süren Şehir Hastane kampüsünün alt yapı çalışmaları da ASKİ Genel Müdürlüğü tarafından gerçekleştiriliyor. Bu kapsamda ASKİ, hastane kampüsünün yağmur suyu ve atık su hatlarının yapım çalışmalarını sürdürüyor. ASKİ Genel Müdürlüğü, çalışmalar nedeniyle Eskişehir yönünden gelip Bilkent tarafına dönüş yapacak, özellikle de hastane yönüne gidecek araç sürücülerinin 20 Ekim Cumartesi gününe kadar alternatif güzergahları kullanması yönünde uyarıda bulundu.

Köprünün yapımının ardından hemen hizmete girecek olan köprülü kavşaktaki ulaşım planı şöyle olacak:

“Proje kapsamında 2 adet ardgermeli köprü ve 2 adet alt geçit yapısı imal edilecek. Alt geçit, Eskişehir yolundan gelen araçları 2 kola ayırarak Beysukent veya Bilkent istikametlerine kavşakta beklemeden ulaşmalarını sağlayacak. Bu alt geçit 262 metre ve 322 metre uzunluğunda iki tarafı da fore kazıklarla çevrili iki koldan oluşup, 5.5 metre tavan yüksekliğinde tünel ve yaklaşım rampasında yüzde 4 eğimle yüksek yol standartlarını sağlıyor. Beysukent ve Bilkent yönünden gelen araçların Eskişehir yoluna ulaşmalarını sağlayacak köprü ise iki koldan oluşuyor. Beysukent’ten gelen kol 32 metre uzunluğunda 6 açıklıktan oluşup, toplam uzunluğu 192 metre. Bilkent yönünden gelen kol ise 32 metrelik 4 açıklıktan oluşup, toplam 129 metre uzunluğunda. Köprü en güncel teknolojiler takip edilerek ardgermeli yapım yöntemiyle hem estetik hem de güvenli olacak şekilde projelendirildi.”

Önceki ve Sonraki Haberler

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.