İhsan Akça

İhsan Akça

Yapılanın iyi tarafına bakalım

Yapılanın iyi tarafına bakalım

Bilindiği gibi 2017-2018 Eğitim ve öğretim yılında Milli Eğitim Bakanlığı birçok değişikliklere el attı ve bunların öğrencilerimiz için daha iyi olacağını savunuyor. Tabii ki bakanlık kendi yaptığının savunucusu ve takipçisi olacak. Bunu okullarımızda uygulayıcıları olan öğretmenlerimizin ve idarecilerimizin de kabullenmesi gerekmektedir.

Uygulayıcı olan öğretmenlerimizin bazılarının alınan kararlara peşinen karşı olduklarını görüyoruz. Peşinen karşı gelinerek öğrencilerimizi mağdur etmemek gerekmektedir. Her eleştiride iyi taraflar da vardır. Hele bazı öğretmenlerimizin kitapları tam incelemeden karşı çıkması ne kadar yanlışsa yine iyice incelemeden her şeyi iyi göstermekte o kadar yanlıştır. Kitapları iyi inceleyip verilmek istenen amacı iyi kavramak çok önemlidir. Artık bundan sonra ezberciliğe dayanan eğitim öğretim düzeninden vaz geçmek gerekmektedir.

Öğrenci okuduğunu anlamalı, okuduğunu anlatabilmelidir. Ezberci veya teknolojiyi kötüye kullanarak iki kere ikinin kaç ettiğini bile telefonundan bakarak cevaplayan hazırcı bir eğitim içindeyiz. Teknolojiyi kullanmak tabii ki iyidir ama her ihtiyacı öğrenci internetten indirip okumadan işleme koymaya başlamıştır. Bunun zararlarını hayatında yaşayacaktır.

Ezberci eğitimin, neticesinde diploma alan hem de Türk dili ve Edebiyatı bölümü bir öğretmenle yaşanan durumu size anlatayım da ezberci eğitimin hayatta kişileri ne hale getirdiğini görünüz. Öğretmen iki günlük mazeret izni istedi. İsteği doğruydu eline A-4 kâğıdını uzattım “dilekçeni yazda iznini vereyim “dedim. Kâğıdı eline aldı “hocam ne yazacağım” dedi. “Müdürlüğe hitaben mazeret dilekçesi” dedim.

Dilekçe yazmayı bilmiyor, sen hiç kompozisyon yazmadın mı? “Meramını kâğıda anlatacaksın” dedim yine yazamadı. Ben söyledim kâğıdı nasıl kullanacağını gösterdim ama bu duruma ne kadar üzüldüğümü kelimelerle ifade edemem. İşte testte (a-b-c-d )seçenekleriyle sınıf geçen diploma alan öğretmenin hali onun için anlayan anlatan okuduğundan bir şeyler anlamaya çalışan o okuduğu ve ya yaptığı işlemlerle hayatta nasıl karşılaşacağını öğrenen ve onu öğretmeye çalışan metot ve tekniklere ihtiyacımız var.

Bunlar oldukça eğittiğimiz öğrencilerimiz hayattaki karşılaşacakları zorlukları kolayca aşarlar. Onun için alınan kararlara hemen karşı çıkmayalım. İnceleyelim, faydalı yerlerini görelim eksikliklerin giderilmesi için çalışmalar yapalım işte o zaman öğrencilerimize faydalı oluruz. Her şeye peşinen itiraz etmek kimseye bir şey kazandırmaz. Tersine öğrenciye ve dolayısıyla milletimize zarar verir.

Önceki ve Sonraki Yazılar
YAZIYA YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
İhsan Akça Arşivi