İlhami Şahin

İlhami Şahin

Yazarın Tüm Yazıları >

21. Yüz yılda iş dünyasının aradığı iş gücü ve kariyer okuryazarlığı

A+A-

Eğitim ve öğretimin en büyük amacı, değişen dünyada bireylerin bu değişime uygun kazanımlar elde etmelerini ve değişimin bir parçası olmalarını sağlamaktır. Bu kazanımların aktarılmasını en sistematik ve en profesyonel şekilde icra eden üniversitelerimizdir. Özellikle akademik bilgi ve becerilerin en üst düzeyde aktarıldığı kurumlar olan üniversitelerin ikinci görevi ise mezun olacak öğrencilerini bir sonra ki aşamaya hazırlamak ve öğrencilerin almış oldukları lisans eğitimlerine uygun olarak iş kolunda istihdam edilmesini hızlandırmaktır. Fakat üniversiteye girmek isteyen milyonlarca adayın katıldığı YKS öğrencilerin sadece bilgisini, bilgi düzeyini ölçüyor. Öğrenciler üniversiteden mezun olduklarında bilgi düzeylerine uygun notları transkriptte yer alıyor ve bu notlar üzerinde mezunlar iş dünyasının derinliklerine yolcu ediliyor.  21. yy iş dünyası danışmanı için ise “akademik bilgi” çalışanlardan istenmiş olan kriterlerden sadece ama sadece bir tanesi peki diğer kriterleri sağlıyor mu tüm mezunlar? 

İş dünyası mezunlardan bilginin yanında güncel ve evrensel yetenekler ve günün şartlarına uygun esnek beceriler istiyor. Yeni ve esnek yetenekler

ekran-resmi-2021-12-09-15-37-48.png

Bu istekler karşısında görülüyor ki bilgi  21.yy iş dünyası için maalesef yeterli bir kriter değil. YKS sisteminin en başına tekrar döndüğümüzde, yanlış ölçme araçları ile yanlış noktalara yanlış hedeflere vardığımız görülüyor. Meslekler için salt bilgi dönemi çoktan kapandı. Mezuniyet sonrası iş dünyasında yerimizi olmak istiyorsak mesleklerin ortak paydası haline gelen inovasyon, yaratıcılık, eleştirel düşünme, iletişim becerisi ve işbirliği, okuma ve dil becerisi, bilimsel ve tasarımsal düşünme, matematik okuryazarlığı ve dijital dünyada var olmak için dijital dünya vatandaşlığı becerilerini kazanmamız, yetenek setimizi bu beceriler ile doldurmamız gerekiyor. Bu becerileri kazanmamız aynı üniversite, aynı fakülte, aynı bölümden mezun olan milyonlarca adaydan bizi farkı bir konuma taşıyor. Sadece yerel konjektörde değil aynı zamanda global kontejtörde de beyaz yakalı çalışanlardan farklı beceri ve yeteneklere sahip olarak öne çıkan bir statüye sahip oluyoruz.

Önceki ve Sonraki Yazılar
Yazarın Diğer Yazıları