Gürsel Baran 'E-Ticaret ve E-İhracat Konferansı'nda!

Ankara Ticaret Odası (ATO) Yönetim Kurulu Başkanı Gürsel Baran, iletişim teknolojilerindeki hızlı gelişimin ticaret alışkanlıklarını kökten değiştirdiğini belirterek, pandemi dönemindeki kapanmaların e-ticaret ve e-ihracatı normal seyrinin ötesinde geliştirdiğini vurguladı.

Gürsel Baran 'E-Ticaret ve E-İhracat Konferansı'nda!
Yayınlanma:

ATO Başkanı Baran, Oniki Platformu'nun Ankara'da düzenlediği "E-Ticaret ve E-İhracat Konferansı"na katıldı. Ankara Ticaret Odasının da desteklediği etkinlik, Başkent'teki üreticiler, markalar, e-ticaret ve e-ihracat alanındaki satıcılar ile çözüm sağlayıcı firmaları bir araya getirdi.

''ÜLKEMİZ TİCARETİNİN YÜZDE 20'Sİ E-TİCARETTEN OLUŞUYOR''

Türkiye'de ticaretin yüzde 20'sinin elektronik ortamda gerçekleştiğini ifade eden Ankara Ticaret Odası (ATO) Yönetim Kurulu Başkanı Gürsel Baran, "Bugün geldiğimiz noktada, her beş alışverişten biri e-ticaretle yapılıyor" dedi.

Açılış konuşmasında markalaşma ve katma değerli üretimin önemine vurgu yapan Baran, ihracat gelirlerinin ve cari dengenin olumlu etkisini altını çizdi. Baran, Ankara Ticaret Odası'nın markalaşma konusundaki çabaları ve Uluslararası Marka Buluşmaları etkinliği hakkında bilgi verdi. Pandemiyle birlikte e-ticaret ve e-ihracatın hızla geliştiğini hatırlatan Baran, firmaların değişime uyum sağlaması gerektiğini belirtti.

Baran, "Türkiye 2023 yılında, bir önceki yıla göre yüzde 100 artışla 1.6 trilyon liralık e-ticaret rakamına ulaştı. 2024 yılı sonunda ise 3.3 trilyon lira hedefliyoruz. Ülkemiz ticaretinin yüzde 20'si e-ticaretten oluşuyor. Bu oranın önemini vurgulamak istiyorum" dedi.

''ÖNDE GELEN ÜLKELERDEN BİRİ OLACAĞIZ''

E-Ticarette depolama ve lojistik sorunlarına yeni çözümler sunduklarını belirten Baran, depolama alanlarının ihtiyacının artmasıyla depolama maliyetlerinin yükseldiğini ancak çözümlerle bu sorunun aşıldığını ifade etti. Ayrıca lojistik konusunda da önemli gelişmeler yaşandığını ve bu faktörün e-ticaretin başarısını doğrudan etkilediğini söyledi.

Baran, Türkiye'nin genel ihracatında e-ihracatın önemli mesafeler katettiğini belirterek, "2028 yılı itibariyle ülkemizin e-ihracat payını yüzde 10'lara çıkarmayı hedefliyoruz. İnanıyorum ki bu alanda önde gelen ülkelerden biri olacağız" dedi.

E-ticaret ve e-ihracatı geliştirme konusundaki çalışmalarına da değinen Baran, pandemi öncesinde Ankara'da yaklaşık 6 bin e-ticaret firması bulunduğunu, ancak bu sayının yıl sonu itibariyle 44 bine ulaştığını tahmin ettiğini belirtti.

Kaynak:Basın Bülteni

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.