Alfa-Beta kuşakları dişe dokunur

Alfa-Beta kuşakları dişe dokunur

Ankara Üniversitesi Uzaktan Eğitim Fakültesi’nin desteğiyle Ankara Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi tarafından “1. Uluslararası Diş Hekimliği Eğitimi Kongresi-Decon21” çevrim içi olarak gerçekleştirildi.

A+A-

Alfa-Beta kuşakları dişe dokunur

Ankara Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi, Türkiye’de ilk kez çevrim içi olarak “1. Uluslararası Diş Hekimliği Eğitimi Kongresi” düzenledi. ABD ve İngiltere’den akademisyenlerin de katıldığı kongrede, pandemi sürecinde diş hekimliği eğitiminde yaşanan sıkıntılar, tecrübeler ve çözümler tartışıldı.

Ankara Üniversitesi Uzaktan Eğitim Fakültesi’nin desteğiyle Ankara Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi tarafından “1. Uluslararası Diş Hekimliği Eğitimi Kongresi-Decon21” çevrim içi olarak gerçekleştirildi. Kongreye açılışta Ankara Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Necdet Ünüvar başta olmak üzere Diş Hekimliği Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Kaan Orhan ile ABD ve İngiltere’den çok sayıda akademisyen katıldı. Kongrede, pandemi sürecinde birçok alanda olduğu gibi diş hekimliği eğitiminde de yaşanan sıkıntılar, tecrübeler ve çözümler tartışıldı. Diş hekimliği eğitimi veren kurumların yüz yüze çalışma planlamalarını geliştirmeleri adına yapılabilecekler masaya yatırıldı. Kongre Başkanı Prof. Dr. Funda Akaltan, “Decon21’in temelinde, daha iyi bir toplum ağız diş sağlığı hizmetini gerçekleştirmek ve diş hekimliği fakültesi öğrencilerine daha çağdaş bir diş hekimliği eğitimi verme amacı bulunmaktadır” dedi.

HEDEF ALFA-BETA KUŞAĞI

Çalışmaların geleceğe yönelik tasarlanması gerektiğinin altını çizen Prof. Dr. Akaltan, “Z kuşağımız ve belki de bundan sonraki alfa ve beta kuşaklarını daha iyi tanımaya çalışacak; onları eleştirmek yerine anlamaya ve onların ihtiyaçlarına göre eğitim modellerimizi çeşitlendireceğiz. Öğrencilerimizi güncel klinik öncesi uygulama yöntemleriyle klinik uygulamalara hazırlayacak, hasta başı tedavilerindeki başarılarını daha da güçlendireceğiz” diye konuştu.

Akaltan şöyle devam etti:

“Online eğitim kim ne derse desin, yüz yüze eğitim başladığında da; belki bu kadar yüksek oranda olmasa da, seçeneklerimiz arasında yer alacak. Online eğitimi sevmek veya sevmemek olarak yorumlamayıp, çevrimiçi etkinlikleri daha etkili kullanabilmek için kendimizi geliştireceğiz. Online eğitim için öğrencilerimize eşit fırsat sunmak üzere imkanlarını geliştirecek; bilişim ve mahremiyete daha fazla önem vereceğiz. Eğitim kurumlarımız sadece “ünlü okul” olma değil, “iyi bir eğitim kurumu” olma başarısına ulaşmaları için fark yaratacaklar. Eğitimde “kalibrasyon” ve “doğrulama” süreçlerini destekleyecek ve eğitimin kurumlarımızın birincil hedefinin eğitim olduğunu unutmayacağız. Böyle kongrelerin devam ettirilmesi ile birlikte, eğitmen yeterliklerimiz de daha iyi anlaşılacak. Eğitmenlerimiz kendi gelişimleri için gereken eğitim ihtiyaçlarını daha iyi tanımlayacak ve kurumlarımız bu gelişime ‘düzenli eğitici gelişim programları’ desteği ile yardımcı olacak. Gelecekte; eğitmenlerimiz senelerce aynı yöntemlerde ısrar etmek yerine, diş hekimliği eğitiminin değişmesi ve gelişimine daha etkili katkı sağlayacak yeterliklere sahip olabilecek.”

Önceki ve Sonraki Haberler

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.