ASO Dijital Mesleki Eğitim Projesi ile başarı yüzde 68 arttı

Ankara Sanayi Odası (ASO), Dijital Mesleki Eğitim Projesi’nin öğrencilerin ders başarısını yüzde 68 oranında arttığını açıkladı. ASO, derste pratik uygulama yapma süresini yüzde 70 oranında azalttığını ifade etti.

ASO Dijital Mesleki Eğitim Projesi ile başarı yüzde 68 arttı
Yayınlanma:

ASO tarafından üyelerinin rekabet gücünü artırmak ve Türkiye’de yürütülen çalışmalara katkı sunmak amacıyla çeşitli alanlarda ulusal ve uluslararası çalışmalar yürütülüyor. Avrupa Birliği destekli Erasmus+ “Mesleki Eğitim İçin Stratejik Ortaklıklar (KA202)” hibe programı çerçevesinde ASO koordinasyonunda uygulanan “Dijital Mesleki Eğitim Projesi”nin kapanış toplantısı, ASO Zafer Çağlayan Meclis Salonu’nda gerçekleşti. Toplantıya meslek liseleri ve meslek yüksek okulları ve üniversite müdürleri, öğretmenler ve öğretim görevlilerinin yanı sıra odalar ve organize sanayi bölgelerinden temsilciler de katılım gerçekleştirdi.
ASO Genel Sekreteri Yavuz Cabbar, yaptığı konuşmada uzaktan eğitimde müfredatın nasıl geliştirileceği sorusunun projenin ana konusunu oluşturduğunu belirtti, “Hem sanal gerçeklik hem artırılmış gerçeklik hem interaktif ders içerikleri ile CNC operatörlerinin uzaktan dijital teknolojileri kullanarak eğitileceği bir müfredat geliştirildi. Bunun için üç ülkede anketler yapıldı. Anketler sonucunda Türkiye dahil dört ülkede elde edilen verilerle hem artırılmış gerçeklik hem sanal gerçeklik hem de interaktif eğitim materyallerinin esasları oluşturuldu. Sonunda CNC operatörleri için dijital eğitim müfredatı elde edilmiş oldu” dedi.

“EĞİTİM ALDIKLARINDA DERS BAŞARILARINI YÜZDE 68 ORANINDA ARTTIRDIĞINI GÖRDÜK”

Hacettepe Üniversitesi ASO 1. Organize Sanayi Bölgesi Meslek Yüksek Okulu Öğretim Üyesi Şener Karabulut projenin çıktıları hakkında yaptığı sunumda şu ifadelere yer verdi:
“Bu içerikler ile öğrencilerin derse olan ilgisi arttı. Öğrenciler, derse girmeden önce bu içerikleri paylaştığımız için hangi öğrencinin bir içeriği yerine getirip getirmediğini görüyoruz. Ayrıca o uygulamayı yaptığı zaman öğrenci, o sorulara verdiği cevaplarla puan alıyor. Dolayısıyla biz öğrencilere şunu söyledik: Buradan aldığınız notların yüzde 20’si notlarınızda kullanılacak. Dolayısıyla hepsi eğitimlere katıldı. En nihayetinde öğrencilerin bu içeriklerle eğitim aldıklarında ders başarılarını yüzde 68 oranında arttırdığını gördük. Derste pratik uygulama yapma süresinde yüzde 70 oranında azalma gerçekleşti. Pratik uygulamada sürenin azalması demek, daha az enerji tüketimi ve malzeme fiyatı anlamına geliyor. Bu da eğitim öğretim zamanının daha verimli hale gelmesini sağlıyor.”

Kaynak:İHA

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.