E-ticaret ekonomideki payını 3’e katladı

E-ticaret ekonomideki payını 3’e katladı

Kargo kurye ve dağıtım sektörü temsilcileri bu yıl ilk kez düzenlenen Post & Parcel Uluslararası Zirvesi’nde buluştu.

A+A-

Kargo kurye ve dağıtım sektörü temsilcileri bu yıl ilk kez düzenlenen Post & Parcel Uluslararası Zirvesi’nde buluştu. Etkinliğin açılışında konuşan Ulaştırma ve Altyapı Bakan Yardımcısı Dr. Ömer Fatih Sayan, “Kargo kurye sektörü 2021 yılında 100 milyonu aşan gönderiye ulaştı” dedi. KARİD Başkan Yardımcısı ve Aras Kargo Genel Müdürü Utku Ayyarkın ise e-ticaret sektörünün Türkiye ekonomisindeki yerini yüzde 8’den yüzde 20’ye yükselttiğini dile getirdi.

Türkiye Kargo, Kurye ve Lojistik İşletmecileri Derneği (KARİD) ve INPPES Fuarcılık’ın düzenlediği Post & Parcel Uluslararası Zirvesi (PPIS), İstanbul’da kapılarını açtı. İki gün sürecek zirvede, hızlı bir büyüme sergileyen kargo kurye sektörünün, uluslararası ticarette hub noktası olmasını sağlayacak adımlar konuşuldu.

KARİD ev sahipliğinde düzenlenen zirvenin açılışını, Ulaştırma ve Altyapı Bakan Yardımcısı Dr. Ömer Fatih Sayan, Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu Başkanı Ömer Abdullah Karagözoğlu, KARİD Başkanı Fatih Önyol, KARİD Başkan Yardımcısı, PPIS Organizasyon Komitesi Başkanı ve Aras Kargo Genel Müdürü Utku Ayyarkın yaptı.

TİCARETİN KAHRAMAN ORDUSU KARGO KURYE SEKTÖRÜ

PPIS’e canlı çevrimiçi bağlantı ile bağlanan Ulaştırma ve Altyapı Bakan Yardımcısı Dr. Ömer Fatih Sayan, “Türkiye’nin en hızlı büyüyen sektörlerinden biri olan kargo, kurye ve lojistik sektörünün, dönüşüm yolculuğunu dizayn etmek üzere bu yıl ilk defa hayata geçirilen Post & Parcel Uluslararası Zirvesi’ni düzenleyen Türkiye Kargo, Kurye ve Lojistik İşletmecileri Derneği’ne teşekkür ederek sözlerine başladı. Sayan şunları aktardı: “E-ticaret şirketleri, 2020 yılının mart ayından itibaren 3-5 yılda yaşayacakları ivmelenmeyi sadece 6 ay içine yaşadılar. Böylelikle kargo, kurye ve lojistik, ticaretin vazgeçilmezi haline geldi. 2021 yılı ilk 6 ayı itibarıyla ülkemizde e-ticaret hacmi bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 75,6’lık artışla 161 milyar TL olarak gerçekleşti. 2021 yılı ilk 6 ayında sipariş adetleri yüzde 94,4 artış ile 850.7 milyon adetten 1 milyar 654 milyon adede yükseldi. 2021 yılında posta sektörü, 100 milyonu aşkın haberleşme ve posta gönderisini sahiplerine ulaştırdı. Bu gönderilerin yaklaşık yüzde 90’ı kurumsal gönderilerden oluştu” dedi

Posta hizmetlerinde oluşan sıkışıklık ve çevre kirliliğinin azalmasına katkıda bulundukalrını belirten Bakan Yardımcısı Sayan “Yaptığımız düzenlemeler ile özellikle posta hizmetlerinin sunulmasından kaynaklanan trafik sıkışıklıklarının ve çevre kirliliğinin azalmasına da katkı sağladık. Bu kapsamda taşıma filolarında elektrikli araç kullanımı, kaynakların etkin kullanımı ve yenilikçi alternatif teslimat yöntemleri üzerinde çalışmalarımız devam ediyor” şeklinde konuştu.

YERLİ KARGO DOLAPLARI

Firmaların alternatif teslimat yöntemlerini iyi kullandıklarını belirten Sayan, "Pandemi döneminde pudo noktaları ve kilitli kargo dolapları gibi alternatif teslimat modellerinin uygulanmaya başlamasıyla birlikte bu noktalardan teslim edilen ürün adetleri çok hızlı bir şekilde arttı. E-ticaret firmaları ile kargo firmaları alternatif teslimat yöntemlerini çok etkin bir şekilde kullandılar ve gönderilerinin 2021 yılı itibariyle yaklaşık yüzde 10’unu bu şekilde teslim etmeye başladılar. Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan’ın ‘Yerlilik ve millilik’ vurgusunun önemi burada bir kez daha ortaya çıkıyor. Türkiye’de kargo dolaplarının büyük bir kısmının artık yerli firmalarımız tarafından yapıldığını memnuniyetle görmekteyiz” diye konuştu. İHA

Önceki ve Sonraki Haberler

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.