İşte dev ihaleyi kazananlar ve yeni otoyolun geçiş ücretleri

Kuzey Marmara Otoyolu projesinin Asya kısmı için yapılan ihaleyi Limak-Cengiz Ortak Girişim Grubu kazandı. Yolun Avrupa kısmını ise. Kolin-Kalyon OGG kazandı. Toplam yatırım tutarı 4,5 milyar Türk Lirası...

İşte dev ihaleyi kazananlar ve yeni otoyolun geçiş ücretleri
Yayınlanma:
Güncelleme:

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, Kuzey Marmara Otoyolu ihalesinin sonucunu açıkladı.

İŞTE ÜCRETLER


Bakan Yıldırım, Kuzey Marmara Otoyolu’ndaki 169 km’lik Kurtköy–Akyazı arası kısmın ihalesini Limak–Cengiz ortaklığının kazandığını belirterek, bu kısım için geçiş ücretinin 19 lira artı KDV olduğunu duyurdu.

88 km’lik Kınalı–Odayeri arasındaki otoyolun ihalesini ise Kalyon–Kolin ortaklığı kazandığını ifade eden Bakan Yıldırım, bu kısmın geçiş ücretinin ise 10,5 lira artı KDV olduğunu açıkladı.

Bakan Yıldırım'ın konuşmasından notlar:

* Toplam 169 kilometre. Kurtköy'de başlıyor, Akyazı'da bitiyor. 2x4 yani 4 şerit gidiş, 4 şerit geliş. Toplam yatırım tutarı 4,5 milyar Türk Lirası.

* Yatırım süresi yaklaşık 3 yıl kadar. Tabii arazide neyle karşılaşacağız bilemeyiz. İhalenin yapılış şekli şöyle; verilen trafik garantileri, kilometre başına belirlenen geçiş ücretleri var, buna karşılık en az işletme süresi veren firma kazanmış oluyor.

* Buna göre kazanan ortaklık Limak Cengiz Ortak Girişimi'dir. Verdiği süre 6 yıl 9 ay 12 gündür. Bundan 3 yıl yapım süresini düşerseniz geriye 4 yıla yakın bir işletme süresi sonunda yol, karayollarına devrolacak.

* Böylesine büyük projenin bu şekilde bir bedelle yapılıyor olması, Türkiye'nin gücünü gösteriyor. Ayrıca ne kadar rekabetçi bir çalışma olduğunu, rekabetçi bir ihale gerçekleştiğini ortaya koyuyor.



* Projenin gerçekleşmesi için girişim grupları kredilerini de kendileri ayarlayacaklar. Özellikle Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası konusunda da teklif niyet mektubu bulunmaktadır.

* Projenin devamı Kurtköy'den Havalimanı'na kadar devam ediyor. 26 Ağustos'ta açacağız. Yavuz Sultan Selim Köprüsü dahil 95 kilometre, katılım yollarıyla 200 kilometrenin üzerine çıkıyor.

* Havalimanı'ndan Kınalı'ya Edirne asfaltına TEM yoluna bağlamak için 88 kilometrelik bir bölüm daha var. O bölümü yine YİD modeliyle yapıldı. Buraya da 8 teklif geldi. Bunların içinde yapımsüresi dahil olmak üzere en düşük işletme süresini veren grup Kolin Kalyon Ortak Girişim Grubu'dur. Teklif edilen süre 7 yıl 9 ay 12 gündür. Buradan 3 yıl yapım süresini çıkardığınızda 4 yıl gibi bir işletme süresi kalmış olacaktır.

8 FİRMA TEKLİF SUNMUŞTU

Kuzey Marmara (3. Boğaz Köprüsü dahil) Otoyolu Projesi Kurtköy-Akyazı kesimi (bağlantı yolları dahil) işinin Yap-İşlet-Devret (YİD) modeliyle ihalesinde 8 firma teklif sunmuştu.

3 kesim halinde projelendirilen ve 377 kilometre olan Kuzey Marmara Otoyolu'nun Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nü de kapsayan Odayeri-Paşaköy kesiminin yapım çalışmaları da 2013 yılında başlatılmıştı.

İhaleye Cengiz İnşaat-Limak İnşaat Ortak Girişim Grubu, Makyol İnşaat, Kolin İnşaat-Kalyon İnşaat-Hasen Yapı Ortak Girişim Grubu, Tekfen İnşaat-Doğuş İnşaat Ortak Girişim Grubu, Nurol İnşaat- Özaltın İnşaat- Fernas İnşaat-Özgün İnşaat Ortak Girişim Grubu, STFA Holding- Gülsan İnşaat- Yapı Merkezi AŞ Ortak Girişim Grubu, IC İçtaş İnşaat - İçtaş Altyapı Yatırımları- Astaldi SpA- Astaldi Concessioni SpA Ortak Girişim Grubu ve Çelikler İnşaat- YSE Yapı Sanayi Tic. AŞ- Polat Yol Yapı Ortak Girişim Grubu teklifte bulunmuştu.

HABERTÜRK

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.