Kuru meyve sektörü güçlerini birleştirdi

Türk kuru meyve sektörü, üretim ve ihracatında dünya lideri olduğu çekirdeksiz kuru üzüm, kuru kayısı ve kuru incir ihracatında son yıllarda yaşadığı tıkanıklığı aşmak için güçlerini birleştirdi.

Kuru meyve sektörü güçlerini birleştirdi
Yayınlanma:
Güncelleme:

Türk kuru meyve sektörü, üretim ve ihracatında dünya lideri olduğu çekirdeksiz kuru üzüm, kuru kayısı ve kuru incir ihracatında son yıllarda yaşadığı tıkanıklığı aşmak için Ticaret Bakanlığı’nın desteklediği Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirme (URGE) Projesi’nde güçlerini birleştirdi.

Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği üyesi 21 firma, Türk kuru meyvelerinin katma değerli ihracatı için URGE Projesi’nde bir araya geldi. Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçı Birliği Başkanı Celep: "Uzakdoğu ülkelerine özel bir önem atfediyoruz. İhracatta sıkıştığımız 1,3 - 1,4 milyar dolar bandını kıracağımıza inanıyoruz" diye konuştu.

Tarım ürünleri ihracatı içinde önemli paya sahip olan kuru meyve ürünlerinde katma değeri yüksek ürünlere geçiş ve yeni pazarlarda aktif tanıtım için Ticaret Bakanlığı desteğiyle sürdürülecek olan “Turkish Dried Fruits” isimli Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesi (URGE) projesinin Tanıtım Toplantısı Ege İhracatçı Birlikleri'nde Mete Uğuz Salonu’nda düzenlendi.

Tanıtım toplantısında konuşan Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Birol Celep, çekirdeksiz kuru üzüm, kuru incir ve kuru kayısıda üretim ve ihracatta dünya lideri olduklarını, dünyada bu sektörde bir marka olduklarını ancak bundan yeteri kadar faydalanamadıklarını, Türk kuru meyvelerinin bir dünya markası olduğunu URGE Projesi ile dünyaya göstermek istediklerini dile getirdi.

150 ÜLKEYE KURU MEYVE İHRAÇ EDİYORUZ

Türkiye’nin her yıl ortalama 150 ülkeye kuru meyve ihraç ettiğini anlatan Celep, “Son 5 yıldır, 450 bin ton ve 1,3 - 1,4 miyar dolar seviyesinde tıkanıp kaldık. Gerçek potansiyelimiz bunun çok ötesinde. Bu projeyle 21 ihracatçı firmamız omuz omuza vererek ürün kalitesini, katma değeri ve ihracat gelirini artırmaya odaklanacak” şeklinde konuştu.

UZAKDOĞU ÜLKELERİ HEDEF PAZAR

İlk etapta firmaların derinlemesine analiz edileceğini, daha verimli ve düşük maliyetli bir yapıya dönüştüreceklerini, daha katma değerli üretime yöneleceklerini ve alternatif pazarlarda büyüyeceklerini bildiren Celep, şu bilgileri verdi: "Bu noktada Uzakdoğu ülkelerine özel bir önem atfediyoruz. Zira Uzakdoğu ülkelerini geleceğin değil bugünün pazarları olarak görüyoruz. Bunda yüksek nüfus oranları, sürekli artan kişi başı gelirleri ve değişen tüketim alışkanlıklarının önemli bir payı var. Pazarlama ve tanıtım faaliyetlerimizde de yenilikçi bir yaklaşım geliştirerek hedef pazarlarımızda etkin tanıtım ve pazarlama faaliyetleri gerçekleştirerek kısa bir süre içerisinde ihracatta sıkışmış olduğumuz 1,3 - 1,4 milyar dolar bandını kıracağımıza inanıyoruz. 2023 için 3 milyar dolar ihracat hedefliyoruz” dedi. İHA

Kaynak:İHA

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.