Liderlerden KOBİ’lere dijital inovasyon için ipuçları

Liderlerden KOBİ’lere dijital inovasyon için ipuçları

TÜRKONFED’in iş dünyasında birlikte çalışma kültürünün geliştirilmesi ve KOBİ’lerin dayanıklılıklarının artırılması hedefiyle SPARK iş birliği ile hayata geçirdi.

A+A-

Türk Girişim ve İş Dünyası Konfederasyonu’nun (TÜRKONFED), iş dünyasında birlikte çalışma kültürünün geliştirilmesi, Türkiye ve Suriye sermayeli KOBİ’lerin dayanıklılıklarının artırılması hedefiyle Hollanda merkezli sivil toplum kuruluşu SPARK iş birliği ile hayata geçirdiği “Dayanıklı KOBİ’ler, Güçlü Yarınlar” projesi kapsamında yapılan webinar serisinin üçüncü buluşması, “Pandemi Sürecinde Dijital İnovasyon” temasıyla yapıldı. Haber Spikeri Seda Öğretir’in moderatörlüğünde yapılan etkinlik, TÜRKONFED Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Ural Aküzüm, Manpower Group Türkiye Müdürü Feyza Narlı ve Gemius Türkiye, Yunanistan & MENA Ülke Müdürü İdil Kesten’in katılımıyla gerçekleşti.  

Ural Aküzüm: “İnovasyonu tüm süreçlerine yayan işletmeler rekabet avantajı yakalar”

Etkinliğin açılış konuşmasını yapan TÜRKONFED Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Ural Aküzüm, inovasyonun yalnızca yenilik anlamına gelmediğine dikkat çekerek, “Müşterilerin yaşadığı sorunlar doğrultusunda stratejik çözümler bulmak ve bunu süreç haline getirmek de bir inovasyondur. İnovatif yapıyı; ürün, hizmet, pazarlama ve örgüt yapısında tüm süreçlere yayabilen işletmeler, rekabette avantaj elde edip yollarına çok daha emin adımlarla devam edebilir” dedi. KOBİ’lerin inovasyon için kullanabileceği yöntemlere de değinen Aküzüm şunları söyledi, “KOBİ’lerde inovasyon kültürünün benimsenip geliştirilmesi için çalışma koşullarını ve şirket vizyonunu düzenleyen bazı yöntemler kullanılabilir. Farklı ekipler arasında fikir alışverişini güçlendirmek için ortak projeler üretmek, şirket içi eğitimler, mevcut ve potansiyel müşterileri daha iyi anlamak adına kullandıkları ürünlerden kullanmak, faaliyet gösterilen pazara ilişkin detaylı bilgi sahibi olmak ve bu bilgileri çalışanlar ile paylaşmak, KOBİ’lerin pazarda çok daha kalıcı ve önemli bir yere sahip olmalarına katkı sağlayacaktır” dedi.

Feyza Narlı: “Veri analitiği ve yapay zekâ ekonomisi yeri görevleri ortaya çıkaracak”

Dijital değişimin geleceğin mesleklerinin ortaya çıkmasına zemin hazırladığını belirten Manpower Group Türkiye Müdürü Feyza Narlı, “Veri analitiği ve yapay zekâ ekonomisinin gelişimi ile birlikte mühendislik, bulut bilişim ve ürün geliştirme alanlarındaki yeni görevlere yönelik yetenek ihtiyacının artması bekleniyor. Yakın gelecekte yeni görevlere örnek olabilecek ilk 10 mesleği; veri analistleri ve bilim insanları, yapay zekâ ve makine öğrenimi uzmanı, büyük veri uzmanı, dijital pazarlama ve strateji uzmanları, proses otomasyon uzmanları, iş geliştirme uzmanları, dijital dönüşüm uzmanı, bilgi güvenliği analistleri, yazılım ve uygulama geliştiriciler ve son olarak nesnelerin interneti uzmanları olarak sıralayabiliriz. Teknoloji ve dijitalleşmenin, buna bağlı olarak da otomasyonun gelişimi ile manuel çalışma anlayışını içeren iş kollarına talebin azalacağı bir gerçek olsa da teknolojinin birçok alanda destekleyici işlevini sürdüreceğini ve geleceğin mesleği olarak tanımladığımız alanlarda insani becerilerin önemini koruyacağını düşünüyorum. Elbette bireysel yetkinliklerin ve becerilerin gelişimi de önem kazanacak” diye konuştu.

İdil Kesten: “Türkiye’de 26 milyon e-ticaret kullanıcısı var”

Tüm dünyada 10 yıl önce dijital çok hızlı yayılırken Amerika’da ‘destruction’ yani ‘yıkıcı dönüşüm’ kelimesinin çok kullandığını anlatan Gemius Türkiye, Yunanistan & MENA Ülke Müdürü İdil Kesten ise şunları söyledi: “ Bu yıkıcı dönüşümden kazançlı çıkanlar da oldu kaybolup gidenler de. Üstelik bu dönüşüm hala devam ediyor ve pandeminin etkisiyle daha da hızlandı. Medya başta olmak üzere hayatımızın hemen her alanında bu dönüşümü yaşıyoruz. 10 yıl önce gazeteler müthiş tirajlar yaparken, o gün dijitale yatırım yapmayanlar bugün çok zorlanıyor. Benzer durum televizyon kanalları için de geçerli. Hayatımıza YouTube, Netflix gibi onlarca platform girdi. Benzer dönüşüm eğitimden alışverişe her alanda yaşandı. Bugün geldiğimiz noktada Türkiye’de bugün 26 milyon e-ticaret kullanıcısının olduğunu görüyoruz. Tabi Türkiye’de e-ticaret pandemiden önce de belli bir rakama gelmişti, müşteriye ulaşmakta zorlanan KOBİ’ler e-ticaret kanallarını kullanmaya başlamıştı. Ancak yine de hızlı aksiyon alanlar, hayat kolaylaştıran uygulama geliştirenler kazandı. Bundan sonra da öyle olmaya devam edecek.”

Önceki ve Sonraki Haberler

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.