Onaylı Randevu Sistemi etkisini gösterdi!

Merkezi Hekim Randevu Sistemi (MHRS) üzerinden uygulamaya konulan onaylı randevu döneminde ilk hafta geride kalırken, Sağlık Bakanı Fahrettin Koca, sistemin sorunsuz işlediğini ve randevuya gelen vatandaşların oranında önemli bir artış olduğunu belirtti.

Onaylı Randevu Sistemi etkisini gösterdi!
Yayınlanma:

Kabine Toplantısı sonrası gazetecilerin sorularını yanıtlayan Bakan Koca, yeni onaylı randevu sisteminin ilk haftasında önemli bir sorunla karşılaşılmadığını söyledi. Koca, "Randevusuna gelen vatandaşlarımızın oranında önemli artış var" diyerek, bu sistem sayesinde sağlıkta kullanılmayan kapasitenin yüzde 30'dan fazla olduğunu vurguladı.

SORUN AZALDI

Koca, "Özellikle sadakatsizlik ve son dakika iptalleri sebebiyle kapasitemizin yüzde 30’unu kullanamıyorduk. Bu anlamda sadakat oranında, randevusuna gelen vatandaşımızın oranında önemli artış olduğunu söyleyebilirim. Bir aylık sonuçları da gelecek ay açıklayacağız." ifadelerini kullandı. Bu yeni sistemin, vatandaşların randevu alıp gelmeme sorununu büyük ölçüde azalttığını belirtti.

SAĞLIK HİZMETLERİNE ERİŞİMDE İYİLEŞTİRMELER

Bakan Koca, sağlık hizmetlerine erişimi artırmak için yoğun çaba sarf ettiklerini söyledi. "Esas gündemimiz vatandaşımızı daha hızlı sağlık hizmetine eriştirmek. Tüm gayret ve çabamız bunun için. Hem illerimizde hem hastanelerimizde başta şehir hastanelerimiz ve eğitim araştırma hastanelerimiz olmak üzere teker teker ziyaret ederek değerlendirmeler yapıyoruz." dedi.

Bazı branşlarda sorunlar tespit ettiklerini ve bu sorunları çözmek için çalışmaların sürdüğünü belirten Koca, "Gerektiğinde klinik klinik, birim birim değerlendirme noktasına kadar iniyoruz. Vatandaşın sağlık hizmetine bütün branşlarda erişebilmesini sağlayabilene kadar çalışmaya devam edeceğiz. Burada özellikle bazı branşlarda sorunları görüyoruz ama o branşlarla ilgili de sorunları çözmek için gayret ve çaba içerisindeyiz. Sorunu çözene kadar mücadeleye devam edeceğiz." ifadelerini kullandı.

Bakan Koca, sağlık sistemindeki iyileştirmeleri sürekli olarak takip ettiklerini ve her aşamada vatandaşların daha iyi hizmet alabilmesi için çalıştıklarını belirtti. Onaylı randevu sisteminin ilk haftasında elde edilen olumlu sonuçların, gelecekte sağlık hizmetlerinin daha verimli ve etkin bir şekilde sunulmasına katkı sağlayacağını vurguladı.

Kaynak:Haber Merkezi

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.