İhsan Akça

İhsan Akça

Milli Eğitim Bakanına başarılar

Milli Eğitim Bakanına başarılar

Devletimizin son hükümet sisteminde Milli Eğitim Bakanlığımızın başına tam eğitim camiasının beklediği mesleğin içinden tecrübeli, çalışkan bir atamanın yapılmış olması güven verici oldu. Milli Eğitim Bakanlığımız son on altı yıldır, yatırımların en iyisini aldığı birçok fiziki değişiklikleri yaptığı halde Eğitim ve Öğretim aynı başarıyı sağlayamadı, bununda nedenleri belli idi, her türlü araç ve gereçleri sun ama bunu uygulayacak olan öğretmeni kazanamazsan uygulamada başarılı olmak mümkün olmuyor, çünkü o araç ve gereçleri öğrencinin hizmetine sunulacak olan öğretmendir, araç ve gereci temin etmeden önce onu kullanacak ve kullandıracak öğretmenin hazırlanması gerekmektedir ama üzülerek söylemek gerekirse bu hiç yapılmadı. Belki yeni atanan öğretmenler o beceriye sahiptir ama halen çalışan öğretmenlerimizin intibak etmeleri çok zordur, onların da hizmet içi eğitimlerle eksiklerinin tamamlanması zorunludur.

Yeni bakanımızın ilk icraatı yirmi bin öğretmenin atamasıyla başladı, sayın bakanımızın atama merasiminde vermiş olduğu mesajlar çok önemli, bu mesleğe gönül vermiş olan yaşlısı, genci eskisi yeni atananının tamamı kendini mesleğine vermeli kendisini yetiştirmeli eksiğini tamamlamalı, öğretmen bilgisiyle, becerisiyle öğrencisinin aradığı kişi olmalı, öğretmen öğrencisinin nefret ettiği değil güvendiği, inandığı olmalıdır. İşte o zaman o çocuklar okuluna severek, koşarak gelir ki başarının anahtarı da budur. Her yönüyle öğrencisine, velisine kendini kabul ettirmiş olan öğretmen mesleğinin hakkını veren en güvenilen en sevilen kişi olur ki Milli Eğitim Teşkilatımız böyle öğretmenlere muhtaçtır. Arzu ettiğimiz bakanımızın başarısı tabanda onun talimatlarını yerine getirecek öğretmenlerle olur, öğretmen hangi siyasi görüşte olursa olsun o siyasi görüşü okulun dışında kalır, seçimden seçime sandıkta uygulanır. Öğrencilerinin hiçbirini siyasi durumuna, zenginliğine, fakirliğine, babasının anasının makamına göre değil insan olarak görmesiyle başlar işte o zaman geleceğimizin teminatı çocuklarımıza en iyi hizmeti yapmış olursunuz.

Milli Eğitim Bakanlığının emrinde bulunan ve yeni giren bütün öğretmenlerimiz görev yeriniz neresi olursa olsun sizlerin görevi Türk Milli Eğitiminin özel ve genel amaçları doğrultusunda size emanet edilen her ailenin en kıymetli varlığı çocukları vatan ve millete iyi bir vatandaş olarak yetiştirmektir bunu çok önemsemek lazımdır. Türlü bahanelere sığınarak veya mazeretler arayarak kutsal görevinize gölge düşürmeyiniz eğer gelecekten şikayetçi olmak istemiyorsak şimdiden görevlerinizi hakkıyla yapmak zorundasınız, milletimiz siz eğitim ordusunun cefakar öğretmenlerinden bunu bekliyor, bunu sizin yapacağınızdan ve başaracağınızdan eminiz.

Devlet öğretmene türlü seçeneklerle görevinde yardımcı olurken öğretmenlerimizin de kendi sorumluluklarını iyi bilmeleri gerekmektedir, her şeyi istemeyle değil üzerine düşeni de layıkıyla yapmakla görev ifa edilir. 18 Temmuz 2018 Cumartesi günü bir ulusal basınımızda çıkan yazıyı okuyunca kendimden utandım. Çocukları emanet ettiğimiz öğretmenler böylemi olmalı. Yazıda ki oranları yazıyorum yazının başlığı öğretmenler sınıfta kaldı: yapılan elli soruluk sınavın başarı oranı: fen bilimleri ve teknoloji %11 kimya %14 fizik %16 matematik sorunun üçte biri verilen cevaplar, görüyormuyuz her şeyi isteyen öğretmenin bilgi dağarcığında olan bilginin ne olduğunu bilmemesi kadar bir yanlışlık olur mu? Velilerimizin güvenerek emanet ettikleri çocuklarına böyle mi hizmet edilir. Tabi ki kendini yetiştirmiş bilgi dağarcığını doldurmuş eğitim elemanlarına da taktirlerimizi sunuyor sayılarının çoğalmasını bekliyoruz. Bakanımıza ve bütün bakanlık elemanlarına başarılar diliyoruz.

Önceki ve Sonraki Yazılar
YAZIYA YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
İhsan Akça Arşivi