Salih Kurnaz

Salih Kurnaz

Yazar
Yazarın Tüm Yazıları >

RESULULLAH’IN HANIMLARI

A+A-

Onlar bizim annelerimiz

“O’nun hanımları ise müminlerin anneleridir’.

(Ahzab:6)” (M. Emin Yıldırım, albüm:99)

Peygamber eşleri müminlerin analarıdır:“(Ahzab:6) ya göre Peygamberin hanımları,  müminlerin anneleri hükmündedir. Resulullah’ın vefatından sonra bile hanımlarından birini nikahlamak kesinlikle yasaklanmıştır.” (S.Suruç:2/70) “Onun (Peygamberin) eşleri ise onların anneleridir’(Ahzab:6)Anneleri kendilerine nasıl mahrem ise,  Peygamberin eşleri de müminlere öylece mahremdir. Peygamberin (s.a.v) vefatından sonra onun eşleriyle evlenmeleri haramdır. Bu haramlık sadece nikaha dairdir.” (Taberi,  tefsir:4/1810) “’Peygamberin eşleri de onların analarıdır’(Ahzab:6).Yani hürmet ve saygıda müminlerin anaları mesabesindedirler. Onları nikah etmek haram,  kendilerine hürmet etmek farzdır. Bunun dışındaki hususlarda ise,  öteki yabancı kadınlar gibidirler.” (M. Hamdi Yazır:6/292-295) “Bunun yanı sıra onun eşlerine ‘Müminlerin anneleri’ adı verilmiştir ki,  Peygamber’den sonra onların başkalarıyla evlenmesi yasaklanmıştı.”(E.Siraceddin:228)-(S.Suruç:2/70) “Peygamber müminlere kendi öz nefislerinden daha üstündür. Peygamberin hanımları da müminlerin anneleridir.’(Ahzab:6) Resulullah vefat ettikten sonra onlarla hiç kimse evlenemez.”

(M. Gazali, Fıkhussire:490)

 “… Kendisinden sonra ebedi olarak eşlerini de nikahlayamazsınız.

Sizin bunu yapmanız Allah katında büyük bir günahtır.”

(Ahzab:53)(Kur’an yolu tefsir, diyanet:4/393)

“(Ahzab:53).ayete göre: ‘Kendisinden sonra ebedi olarak eşlerini de nikahlayamazsınız. Sizin bunu yapmanız Allah katında büyük bir günahtır.’ Hz. Peygamber’den sonra da onun eşleri ile evlenmek müminlere haram kılınmıştır. Bunun ötesinde ‘Peygamber hanımlarının annelik vasıfları’,  hukuk ve helal-haram hükümleri bakımından bir anneliği değil,  anne mesabesinde saygınlığı ifade etmektedir. Hz. Peygamberi üzmek ve kendisinin bırakmasından veya vefatından sonra eşleriyle evlenmek müminlere haram kılınmıştır.”(Kuran yolu tefsir, diyanet:4/368-393-397) “İşte onların müminlerin anneleri olmalarının asıl manası budur. Öz anneler gibi nikahlarının ebdiyyen caiz olmamasıdır. Çünkü o günah,  Peygamberi üzmek,  buna dahil olmak o vefat ettikten sonra hanımları ile nikahlanmak günahı Allah katında çok büyük bulunuyor. Peygambere kasten eziyet etmek inkar olduğu gibi,  hanımları ile nikahlanmayı,  helal saymakta öyledir.”(M. Hamdi Yazır:6/332)

“Ey Peygamber hanımları!

Siz kadınlardan herhangi biri gibi değilsiniz…’”

(Ahzab:32) (M. Emin Yıldırım, albüm:99)

“Sizde diğer kadınlarda bulunmayan nitelikler var: Peygamberlerin en hayırlısının hanımları ve bütün müminlerin anaları olmak niteliğine sahipsiniz. Eğer sakınırsanız,  eğer bu özel niteliklerinizi korursanız yahut durumunuza uygun takva ile  korunacaksa nız;

• Sözü yumuşak ve tatlı bir eda ile söylemeyin

• Söze yılışık biçimde cevap vermeyin

• Söylerken yayılarak,  kırıtarak söylemeyin de

• Kötü kimseler kötü bir şey ümit etmesin;

• Yapmacıktan uzak,  ağırbaşlılık ve ciddiyetle dos doğru söyleyin

• Veya sert olsa da makul ve meşru güzel söz söyleyin.” (M. Hamdi Yazır:6/309)

“Peygamber hanımlarının taşıdıkları müstesna şeref ve nail olacakları mükafat,  Allah’ın lutfu yanında kendilerinin de önemli bir katkısına bağlanmıştır. Bu katkı ittikadır,  yani kendilerine yakışmayan her türlü kötülük,  çirkinlik ve günahtan sakınmalarıdır. Takvanın bir uzantısı olarak başkalarıyla konuşurken takınacakları tavra ve seslerinin tonuna,  seçecekleri kelimelerin etkisine,  gerektiren bir durum olmadıkça evlerinden dışarı çıkmamaya varıncaya kadar buna riayet etmeliler ki,  kimse kendilerine dil uzatmaya,  haklarında kötü fikirler kurmaya cesaret edemesin. Onların sorumlulukları yalnızca kötü olanı yapmamak,  yani kötü ve zararlı olmamak değil,  ayrıca iyi,  erdemli ve itaatli olmaktır: namazı kılmak, zekatı vermek,  Allah ve resulünün rızaları doğrultusunda bir hayat sürmektir.”(Kur’an yolu tefsir, diyanet:4/381)

“Evlerinizde oturun… Ey Peygamber’in ev halkı!”

Allah sizden her türlü kiri gidermek ve sizi tertemiz yapmak istiyor.’ (Ahzab:33) (M. Emin Yıldırım, albüm:99)

Devamı yarın

Önceki ve Sonraki Yazılar
Yazarın Diğer Yazıları

YAZIYA YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.