“Senet Sigorta” dönemi başladı

“Senet Sigorta” dönemi başladı

Sigorta şirketleri “Senet Sigorta” sistemini hayata geçirdi, kredi kartı olmayan veya kartını çeşitli sebeplerden dolayı kullanamayan vatandaşların istediği ürünü sadece senet imzalayarak almasının önü açıldı.

A+A-

Konuyla ilgili Anadolu Gazetesi Yazı İşleri Müdürü Orhun Yıldız’a açıklamalarda bulunan Uludağ Analiz Sigorta’nın Genel Müdürü Özlem Uludağ, bu sistem sayesinde piyasaların hareketleneceğini söyledi.

-Sayın Uludağ, “Senet Sigorta” uygulamasıyla ilgili bize bilgi verir misiniz?

-Senet Sigorta dediğimiz aslında piyasayı yeniden canlandırabilecek bir uygulamadır. Şuan ki ortamda insanların kredi kartları doldu, faiz oranları çok yüksek. Senetle alışverişin önünü açacak olan bu uygulama, hem yeniden alım gücünü hem artıracak, hem de satıcıyı rahatlatacak bir sistem. Önceden kredi kartı yoktu. Herkes alışverişini senetle yapıyordu. Aslında o sistem geri döndü. Senetle satış yapan birçok mağaza var. Ama satış yaparken korkuyorlar. Piyasanın durumu sıkıntılı ve insanlara olan güven azaldı. Satıcı açısından senetle artık satış yapabiliyor ve garantisi var. Müşteri bir şekilde o senedi ödemezse sigorta şirketi bir şekilde o parayı ödüyor. Ortada bir sigorta poliçesi var. Yani siz gidip bir yerden senetle alışveriş yapıyorsunuz. Sigorta şirketi bu alışverişinizin takipçisi oluyor.

ÇAĞRI MERKEZİ İLE YAKIN TAKİP

-Sistem nasıl işliyor?

-Bir çağrı merkezi var. Çağrı merkezi arama yapıp size ödemenizi hatırlatıyor. 90 gün süre dolduğunda tüm uyarılara rağmen ödeme yapılmazsa, sigorta şirketi o mağazanın borcunun tamamını kapatıyor. Aslında muhteşem bir sistem. Çok ucuz değil, ama garantili bir sistem. Kişi bugün cep telefonunu sattı; ama biliyor ki para ödenmesi garanti. Satıcı, sistemi kullanarak o malı satmaya bakıyor. Arkasına hiç bakmıyor.

MALİYETTE DÜŞÜŞ VE ZAMAN TASARUFU

-Bir örnekle açıklamanız mümkün mü?

-Tabi ki… Örneğin, siz bir bayi olun, ben sizden bir cep telefonu, bir de televizyon alacağım. Bizim bir sistemimiz var. Sistemde kişinin sorgulamasını yapıyoruz. Başka ödemelerinizi düzgün yapıp yapmadığınızı kontrol ediyoruz. 5-10 dakika süren bir sorgulama yapılıyor. Normalde senetle satış yapan bir mağazadan direkt alışveriş yapmaya kalksanız, sizi iyice araştırırlar. Kimliğinizi alırlar iki gün araştırılar. Yeterli görmezlerse kefil isterler veya ev tapunuzu isterler. Bazen bir cep telefonu almak için arkadaşınızdan kefil olmasını istemek zorunda kalabiliyorsunuz. Bazen gidip sizi komşunuzdan sorarlar. Bu günlerce sürebilir. Eve birini gönderebilirler. Senet Sigorta sistemi hem bu maliyeti ortadan kaldırıyor, hem de zamandan tasarruf ediyor. Sisteme dahil mağazaya girersiniz maksimum 10 dakikalık sorgulamanın ardından senedinizi imzalarsanız. Ürünleriniz alır ve gidersiniz.

-Peki Senet Sigorta işlemi maliyetli bir işlem mi?

-Bayi açısından baktığımızda yüzde 5 ile yüzde 8 arasında bir maliyeti var. Ürünün çeşidine ve vadesine göre bayiye olan maliyeti değişiyor. Çünkü biz 24 aya kadar vade yapabiliyoruz. 15 bin liraya kadar da limiti var. Onaylanırsa bir müşteri o mağazadan 15 bin liraya kadar ürün alabiliyor. Her işlem için ayrı bir sigorta oluyor.

senet-sigorta1.jpg

İŞSİZLİK DURUMUNDA ÖDEME GARANTİSİ

-Uygulamanın sigortalı satıcıya ve alıcıya başka ne gibi faydaları var?

-Bayi veya mağaza ürünü satacak, para ödenmeyecek korkusu olmadan ticari hayatına devam edecek. Sigortasız alışverişlerde alıcı için de bir risk var. Alıcı rahmetli olursa, normal şartlarda bu borç aileye kalıyor. Bizim sistemimizde ise borcu sigorta şirketi ödüyor. İki tarafı da koruyor. Sigorta maliyeti anlaşma yapan bayiinin tercihine göre  alıcı ve satıcıya yansıtılabiliyor. Müşteri isterse ferdi kaza sigortası ve işsizlik sigortası yapabiliyor. Her ay düzenli arandığınızda, örneğin işsiz kaldığınızı belirtirseniz. Sigorta şirketi işten çıkarıldığınıza dair belgeleri istiyor. İşsiz kaldığınız müddetçe sigorta şirketi ödemelerinizi yapıyor. Müşteri mağdur olmuyor. Sisteme talep oldukça yoğun. Şuan Ankara’da benim 25 tane anlaşmalı bayiim var. Bu mağazalarda büyük çaplı mağazalardır. 10 ilde hizmet veriyorum.

-Peki durumu art niyetli kullanmak isteyen olmuyor mu?

-Art niyetli kullanmaya çalışanlar da çıkıyor. Ama denetliyoruz. Bazı müşteriler gerekli şartları bilmeden işten çıkarıldığını söylüyor. Sanıyorlar ki o ürün kendisine kalacak. Sigorta şirketi işsiz kaldığınız sürenin tamamında taksitleriniz ödüyor. Tekrar işe girdiğinizde alıcı kalan taksitleri ödüyor. Ama kötü niyetli olan insanlar her zaman her yerde var.

ANA BAYİ İLE DİĞER BAYİLER ARASINDA DA YAPILIYOR

-Sadece müşteri ve satıcı arasında olan bir uygulama mı?

-Bu sigortalamayı büyük firmalarda da yapıyor. Örneğin mobilya fabrikanız var, Türkiye genelinde 50 adet bayiniz bulunuyor. Mal verirken, bayilerin de ödeme yapmama durumu çıkabiliyor. Öyle bir durumda biz ne yapıyoruz. Bankalar kredi çekerken sigorta poliçesine mutlaka rehin alacaklı diye yazdırdıkları gibi biz de o tarz bayilere rehinli alacaklı yazıyoruz. Örneğin hasar ödemelerinde önce ana bayiiyi arayıp, ödeme yapılacak bayiinin size borcu olup olmadığını soruyoruz. Eğer ana bayi alacaklıysa, ödemeyi ona yapıyoruz. Bayi müşterisine karşı, genel merkez de bayisine karşı korunuyor. Her türlü alacak sigorta şirketinin güvencesinde. Herkes bu uygulamaya doğru yöneliyor. Fiyatlarda herhangi bir artış olmayacak.

Önceki ve Sonraki Haberler

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.