Bir veli, çocuğunun 80 dakikalık blok derslerden olumsuz etkilediği gerekçesiyle KDK'ya başvurdu.
KDK'DAN MEB'E TAVSİYE KARARI
KDK, velinin şikayetini inceleyerek blok ders uygulamasının öğrenci merkezli aktif öğrenme anlayışını zorlaştırdığını tespit etti. Bu doğrultuda, Milli Eğitim Bakanlığı ve Diyarbakır Valiliği'ne tavsiye kararı gönderdi. Kararda, blok derslerin öğrenci merkezli aktif öğrenme anlayışını güçleştirdiği, dinlenme süresinin yetersizliği gibi faktörlerin göz önünde bulundurulduğu belirtildi.
BLOK DERSİN SÜREKLİ HALE GELMESİ UYGUN DEĞİL
Eğitim ve öğretimin öğrenci odaklı olması gerektiği vurgulanan kararda, blok ders uygulamasının istisnai durumlar haricinde sürekli hale getirilmesinin uygun olmadığına dikkat çekildi. Ayrıca, başvuranın talebinin idare tarafından reddedilmesinin hukuka aykırı olduğu ifade edildi.