Gerçek raporlarla belirlenmeli

CHP Ankara Milletvekili Yıldırım Kaya, TBMM'deki basın toplantısında önemli tespitlerde bulundu. Depremin yaşandığı günler için eleştirilerde bulunan Kaya, tüm okulların depreme dayanıklı olup olmadığını gerçek raporlarla belirlenmesi gerektiğini söyledi.

Gerçek raporlarla belirlenmeli
Yayınlanma:

Cumhuriyet Halk Partisi (CHP) Ankara Milletvekili Yıldırım Kaya, Kahramanmaraş merkezli depremlerin ardından yaşanan süreçle ilgili değerlendirmelerde bulundu. TBMM’deki toplantısında evsiz kalanlar için 85 milyon Türkiye’nin tek yürek olduğuna dikkat çekti.

Can kurtarma görevi olanların deprem bölgesine zamanında ulaşmadığını eleştiren Kaya, “Türk Silahlı Kuvvetleri, 1999 depreminde zamanında müdahale ettiği için 10 bin 528 kişinin hayatını kurtardı. 24 sene sonra TSK’nin deprem alanına inmesine izin verilmediği için elindeki tüm imkanlara rağmen sadece 327 canı kurtarabildi” dedi.

YIKIM BEKLEYEN OKULLAR VAR

Türkiye genelinde depreme dayanıklı olmayan okulların yıllardır yıkım beklediğini belirten CHP’li Yıldırım Kaya, 1999’daki depremden sonra İstanbul’da yıkılması gereken okulların Kahramanmaraş merkezli depremlerden sonra yıkılmaya başlandığını belirterek, şunları söyledi:

“Ankara’da ve Türkiye’nin değişik illerinde buna tanıklık ediyoruz. Kahramanmaraş depremi oluncaya kadar tüm birimler gibi Milli Eğitim Bakanlığı da uyumaya devam etmiştir. Türkiye genelinde kaç kamu ve özel eğitim kurumunun depreme dayanıklı olup olmadığı tespitinin yapılıp yapılmadığını da bilmiyoruz. Buradan Milli Eğitim Bakanı Sayın Mahmut Özer’e çağrı yapmak istiyorum; Türkiye genelindeki okulların depreme dayanıklı olup olmadığı sahte raporlarla değil, gerçek raporlarla tespit edilmeli. Çünkü orada çocuklarımız, öğretmenlerimiz var, canlılar yaşıyor, farkında değil misiniz? Bunun bir an önce doğru tespitine ihtiyaç var. Türkiye genelinde bu yapılmazsa yaşanacak olumsuzluklardan bugünkü iktidar sorumludur.”

Ankara Milletvekili Yıldırım Kaya, Sarıyer Akademi bünyesinde hayata geçirilen Türkiye Akademi Platformu ile yapılan çalışmaları isi şöyle sıraladı:
Türkiye Akademide Yapılan Çalışmalar:
• Çağdaş Yaşam Derneği öğrencilerine 64 ilde LGS-YKS desteği
• İzmit Belediyesi Çınar Akademi ile iş birliği
• Sarıyer Akademi ve Çınar Akademide deprem bölgesinden gelen öğrencilere yüz yüze ders desteği
• Galatasaray Üniversitesi’nde eğitim gören Sarıyer Akademi mezunu öğrencilerin depremzede öğrencilere yönelik, gönüllü LGS-YKS çalışmaları yapabilmeleri için açılan Türkiye Akademi platformu ve yayın desteği
• Sarıyer Belediyesi, Hatay Büyükşehir ve İzmit Belediyesi ortaklaşa Türkiye Akademi platformunun paylaşımı ve bu platformdan depremzede öğrencilere eğitim desteği
• Sivil Toplum Kuruluşları ile Türkiye Akademi platformunun paylaşımı
• Sivil toplum kuruluşları ile yapılan iş birlikleri ve Sarıyer Akademi işbirliği ile konteynır dersliklerde Türkiye Akademi platformundan canlı dersler verilmesi. Hali hazırda mevcut konteynerler; Adıyaman, Maraş, Hatay, Defne illerinde bulunmakta…

Türkiye Akademide Neler Var?
• LGS ve YKS konu anlatımları
• Ders fasikülleri
• Konu tekrarı, pekiştirme testleri ve videolu çözümler
• Testlerin sonucunda eksikleri belirleyen ve öğrenciyi ilgili ders anlatımına yönlendiren yapay zeka uygulaması (akıllı asistan)
• Deneme sınavları ve değerlendirme sistemi
• YKS tercih robotu
• Süreç içerisinde ara sınıflar da dahil olmak üzere canlı dersler

Kaynak:Bülten

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.