Defter Beyan Sistemi anlatıldı

ANKESOB'a bağlı odaların genel sekreterleri ve personeline yönelik olarak 01 Ocak 2018 tarihinden itibaren uygulanmaya başlanan "Defter Beyan Sistemi"ne ilişkin bilgilendirme toplantısı yapıldı.

Defter Beyan Sistemi anlatıldı
Yayınlanma:
Güncelleme:

Gelir İdaresi Başkanlığı OECD Ankara Çok Taraflı Vergi Merkezi Toplantı Salonu'nda ANKESOB Genel Sekreteri Nurettin Erol'un da katıldığı toplantıda Gelir İdaresi Başkan Yardımcısı Yıldırım Bozbıyık, Gelir İdaresi Grup Başkanı Abdullah Karaboyacı ve TESK Vergi Danışmanı S. Cüneyt Yeşilkaya tarafından Defter Beyan Sistemine ilişkin bilgilendirmelerde bulunuldu, Defter Beyan Sisteminin kullanımına ilişkin sorunların çözümüne yönelik ve sistemin işleyişi ile ilgili olarak açıklamalar yapıldı.

ESNAF KAYIT ALTINA ALINMIŞ OLACAKTIR

Tüm katılımcıların görüş ve sorularıyla aktif olarak katıldığı toplantıda, Gelir İdaresi Başkan Yardımcısı Yıldırım Bozbıyık, Defter Beyan Sistemi'nin 1 Ocak 2018 tarihi itibariyle uygulamaya açıldığını ifade ederek, “Pratikte sistemin kullanımından kaynaklanan sorunları var mı, sistemde bir iyileştirme yapabilir miyiz diye çalıştay formatında istişare yapmak istedik. Buradan çıkan sonuçları sistem üzerinde yeniden değerlendireceğiz” dedi. Sistemin kendine has bir otokontrolü olduğunu ve mükellefe daha az hata yaptıracağını ifade eden Bozbıyık, “Yılsonu geldiğinde esnaf her hangi bir odaya kayıtlı değilse ve bir muhasebecisi yoksa ya odaya gelecek ya da bir muhasebeciyle anlaşacak. Bu sistem aracılığı ile esnaf kayıt altına alınmış olacak” diye konuştu.

KAYITLAR SAKLANACAK

Gelir İdaresi Grup Başkanı Abdullah Karaboyacı da yaptığı sunumda Defter Beyan Sistemi'nin beyanname, bildirim ve dilekçeler ile fatura, serbest meslek makbuzu gibi belgelerin elektronik ortamda düzenlenmesine ve muhafazasına imkan veren bir sistem olduğunu belirterek, "Defter Beyan Sistemi, serbest meslek erbabı ve işletme hesabı esasına göre defter tutan mükellefler ile basit usule tabi olan mükelleflerin kayıtlarının elektronik ortamda tutulmasına, bu kayıtlardan serbest meslek erbabı ile işletme hesabı esasına göre defter tutanların defterlerinin elektronik olarak oluşturulması ve saklanmasına, vergi beyannameleri, bildirim ve dilekçelerin elektronik olarak verilebilmesine, elektronik ortamda belge düzenlenebilmesine imkan tanıyan ve kapsamda yer alan mükelleflerin Gelir İdaresi Başkanlığı veri tabanında yer alan diğer bilgilerini mükelleflerin bilgisine sunan sistemdir. Gelir İdaresi Başkanlığı bünyesinde programın esası şu: Defter kayıtlarını, girişlerini siz yapıyorsunuz fakat bunları biz tutuyoruz. Sistem tamamen 1 Ocak 2019 tarihinde yürürlüğe girdiği zaman yaklaşık 2 milyon 200 bin mükellefin kayıtları Gelir İdaresi Başkanlığı'nda saklanacak” ifadelerini kullandı.

defter-beyani-2.jpg

SERTİFİKALAR VERİLDİ

Toplantının sonunda yaptığı konuşmada ANKESOB Genel Sekreteri Nurettin Erol da interaktif bir şekilde gerçekleşen "Defter Beyan Sistemi" tanıtım toplantısının çok verimli geçtiğini belirterek, katılımcılar ve programın gerçekleşmesinde önemli katkıları olan Gelir İdaresi Başkanlığı ile TESK'e teşekkür etti.

 İnternet Editörü
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.